Naše učebny

PLAVČÍCI

Modrá učebna 

s paní učitelkou Alenou

Ali by chtěla, aby pro "její děti" byl život procházka pohádkou.

1. třída Na paloučku

V naší 1. třídě se 2. září sešla úžasná parta – 2 kluci a 1 slečna. Společně jsme se pustili do práce, která nám pod rukama krásně rozkvétá (vždyť jsme také PALOUČKÁŘI)!

Naše třída se zapojila do projektu Celé Česko čte dětem. Společně jsme si přečetli a pracovali s knihou Ferda Mravenec. Myslím, že by z nás měl Ondřej Sekora radost, protože děti tvořily nové ilustrace, které se jim opravdu moc povedly. V současné době jsme se pustili do knihy nové, předvánoční. Pomalu, ale jistě, se nám ve třídě začíná linout vůně perníčků, kterých je tento příběh plný.

Nezahálíme ani v jiných předmětech. Čteme písmenka, slabiky, slova, hrajeme si s naším krásným českým jazykem, píšeme. Musím přiznat, že naši malí prvňáčkové píší krásně. Pera v mém šuplíku už začínají křičet a třást se, jak se těší, že je do svých šikovných prstíků konečně vezmou dva úžasní kluci a jedna báječná a holčička.

V matematice sčítáme, odčítáme, hrajeme si počtářské hry, řešíme zapeklitosti, slovní úlohy, porovnáváme a děláme mnoho dalších aktivit. V tento moment bych chtěla upozornit Hostivice a přilehlé okolí, pokud se vám 25. 11. v dopoledních hodinách třásla v oknech skla, popřípadě vám bouchaly dveře, nebojte se, nic špatného se nedělo. To jsme jen my, prvňáčci (tedy i já, Ali), křičeli z plných plic: "HOTOVO!". Společně jsme totiž dokončili 1. díl pracovního sešitu matematiky. No, jsme prostě NEJLEPŠÍ! – DĚTI JSOU NEJLEPŠÍ!

V prvouce a v hudební výchově děti pracují s Áňou a Káčou. Po každé z těchto hodin jsou všechny plné dojmů. Cvičit jezdí do Řep s Káčou a Vendulkou. Vždy si to moc užijí. Jen by mne občas zajímalo, kdo je po těchto hodinách víc vysportovaný a unavený. Jestli Vendulka s Káčou nebo děti. 


KÁČÁTKA

Žlutá učebna 

s paní učitelkou Kateřinou

Káča se při práci s dětmi snaží dívat na svět jejich očima.

Od září pokračujeme na stejné vlně jako jsme v červnu skončili. Pracujeme s chutí, vervou a velkým nadšením. Zopakovali jsme si učivo prvního ročníku a už plynule navázali na druhý. Samozřejmě neustále procvičujeme nové i předešlé učivo.

Český jazyk

Abeceda a řazení podle abecedy už máme v malíčku, zvládáme skládat z písmen slova, ze slov pak věty. Naučili jsme se, jaké máme druhy vět, které umíme poznat i vytvořit. Hravou formou jsme se učili o významu slov. Poznáme slova nadřazená, podřazená a souřadná. Nejsou nám cizí slova protikladná ani slova souznačná. Všechny důležité informace si zapisujeme do Pomocníčku, který můžeme mít vždy po ruce a podívat se do něj, když něco nevíme. Je přece důležité si umět informace najít. Během hodiny také píšeme do sešitu přepisy, opisy nebo diktáty. Nejradši máme ale běhací přepisy, kde trénujeme i paměť a pozornost. Kdybyste mohli vidět, jak krásně píšeme, jistě byste uznali, že jsme třída krasopisců. Co se týká čtení, momentálně čteme společně knížku Příhody včelích medvídků od Jiřího Kahouna, kdy si jednotlivé kapitoly zpracováváme do našeho čtenářského deníčku. Ale to není všechno, ve třídě nám běží Velká Káčátkovská čtecí výzva, kdy se snažíme přečíst dohromady přes 50 knížek do konce školního roku, paní učitelka Káča věří, že by se to mohlo podařit o dost dříve. Tak nám držte palce.

Matematika

Po procvičení a upevnění učiva první třídy jsme se pustili do učiva pro druháky. Už známe matematické názvosloví, umíme bez problému počítat se závorkami. Seznámili jsme se s číselnou osou. S přehledem počítáme do 100, zaokrouhlování na desítky nám nedělá žádný problém. Naprosto skvěle jsme pochopili sčítání a odčítání desítek v oboru do 100. V matematice také počítáme slovní úlohy, často si vybíráme, o čem ty slovní úlohy budou a Káča nám je pak vymyslí. Začali jsme konečně i rýsovat, hravě již narýsujeme a pojmenujeme bod a přímku.

Když máme práci hotovou, přijde na řadu náš Obálkář – desky plné různých pracovních listů z českého jazyka, matematiky a prvouky. Za každých 25 správně vypracovaných cvičení přijde odměna ve formě knížky.

V hudební a tělesné výchově se rozvíjíme různými směry, hlavně zábavně, bez jakéhokoliv stresu. Prvouka s Áňou nás všechny moc baví, zodpovíme si díky ní plno našich zvídavých otázek. A vytváření se Stephenem o pracovní činnosti nebo o výtvarnou výchovu s Regí? To je už jen ta dokonalá třešnička na dortu.

Od první třídy nás provází skřítci Ročínci, 12 skřítků, kteří mají během roku různé povinnosti a starosti s přírodou. Posíláme si s nimi dopisy, a tím se o nich dozvídáme různé zajímavosti.

Co k tomu všemu dodat? Nemůžu být pyšnější, díky za to. Díky za Vás, Káčátka.

Káča


LIŠÁČCI

Oranžová učebna 

s paní učitelkou Annou

Cílem Áni je, aby děti provázelo kouzlo, co nejdéle to jde.

Český jazyk – již jsme zopakovali látku z druhého ročníku a naučili jsme se slova příbuzná, vyjmenovaná slova po B, F a L, ve kterých se zaměřujeme na slova příbuzná, jejich význam a užití ve větách a tzv. zákeřné parťáky (homonyma s odlišným pravopisem a významem – být a bít; blýská a blízká).

Nečteme v čítankách, ale čteme knihy – snažíme se číst každý den, abychom procvičovali čtenářskou gramotnost a zároveň si užívali radost z celého příběhu.
Samozřejmě nezapomínáme na poezii, kterou rozebíráme na samostatných pracovních listech.

Matematika – stále opakujeme látku druhé třídy z individuálních důvodů žáků.

V geometrii se zaměřujeme na preciznost a čistotu práce. Učíme se o bodech, přímkách, úsečkách, jednotkách délky a správnosti geometrického zápisu.

Prvouka – nyní probíráme Českou republiku, strukturu a členění našeho státu, státní znaky a další zajímavosti našeho státu. Zároveň si rozšiřujeme znalosti o české přírodě hrou Hravouka, ze které si děláme karty o zvířatech, rostlinách a hmyzu do našeho Chytráčku (vytvářená učebnice na prvouku, kterou tvoříme již od 1. ročníku).

Výlety – již jsme byli na výletě v Lužné u Rakovníka v muzeu Českých drah a v chomutovském Zooparku.

V plánu máme mnoho dalších výletů, protože jsme si slíbili, že do konce 4. třídy navštívíme všechny naše kraje. Zatím máme splněný Ústecký kraj a Plzeňský kraj, následovat bude Středočeský kraj a Jihočeský kraj.

Naši průvodci – do třídy k nám chodí liška Klementýnka, která nám již od 1. třídy píše dopisy o svém životě kouzelného zvířátka. Představila nám i své kamarády myšáka Štístka a babku Rochňačku. Minulý rok nám dokonce dala jedno ze svých lišátek, Tedíka, se kterým trávíme naše dobrodružství doma. Z těchto dobrodružství Tedíkovi vytváříme i deník.

O Vánocích nás navštěvuje vánoční duch Ferda, který nám vypráví o svém životě před tím, než se stal duchem a o významu Vánoc v celém světě, ale i v naší republice.


FÍCI

Fialová učebna 

s paní učitelkou Irenou

Iren motivuje děti k lásce k přírodě a naší vlasti.


Čtvrťáčci si v ČJ v září upevňovali učivo 3. r.

Rozumí významům pojmů slovo, slabika, hláska, bezpečně používají ve slovech při psaní slabiky dě, tě, ně, bě, pě, vě, mě, slabiky měkké a tvrdé.

Správně píší vlastní jména, řadí slova podle abecedy, umí si zdůvodnit psaní párových souhlásek, řadit slova ke slovním druhům.

Znají řady vyjmenovaných slov, podle shodného kořene k nim umí zařadit slova příbuzná.

Ve slohovém učivu si procvičili psaní adresy a dopisu.

V říjnu jsme se věnovali nauce o slovech.

Děti rozlišují zvukovou a psanou podobu slov, slova souznačná a protikladná, jednoznačná a mnohoznačná, spisovná a nespisovná, citově zabarvená.

Slohové učivo bylo zaměřeno na bohatost vyjadřování, specifika elektronického textu a vypravování podle obrázkové osnovy.

V listopadu jsme se zaměřili na stavbu slova.

Děti bezpečně určí u slov kořen, předponu a příponovou část, rozlišují předložky a předpony, správně píší předložky (končící na -d a bez), předpony od-, nad-, pod-, před-, roz-, bez-, vz-, ob-, v-, vy-, vý- a skupiny bě/bje, vě/vje.

Opakujeme vyjmenovaná a k nim příbuzná slova.

Ve slohu jsme se věnovali komunikaci (vysvětlení pojmu komunikace; pozdravy, představení se, komunikace slovní i mimoslovní).

V M jsme se v září věnovali také opakování učiva (početní operace v oboru do 1 000 – sčítání a odčítání se závorkami i bez, písemné, násobení a dělení, zaokrouhlování, řešení slovních úloh mj. s jednotkami délky, hmotnosti, objemu, finanční gramotnosti). Také jsme řešili úlohy s využitím sloupcových diagramů a tabulek. V G jsme si zopakovali pojmy bod, úsečka, přímka, rovnoběžky, různoběžky, kruh a kružnice, procvičovali jsme rýsování přímek v dané vzájemné poloze v rovině.

V říjnu jsme si děti procvičily písemné násobení a naučily se písemně dělit jednociferným dělitelem, zvládají početní operace v rozšířeném oboru do 10 000. Nové učivo využívají při řešení praktických úloh z běžného života.

V G se naučily rýsovat kolmice.

V listopadu jsme v oboru do 10 000 zvládli zaokrouhlování čísel, písemné sčítání i odčítání, násobení i dělení zpaměti a také písemné násobení a dělení.

V G se děti zdokonalovaly v dovednosti přesného rýsování kolmic procházejících daným bodem, naučily se rýsovat rovnoběžky a určit pravoúhlý trojúhelník.

V učivu přírodovědy se věnujeme porozumění v souvislostech. Věnujeme se vztahům v živé přírodě v závislosti na té neživé, poznáváme různé ekosystémy a učíme se systematice rozdělení organismů (houby, rostliny, živočichové), stavbu jejich těla, potravní vztahy.

Vlastivědné učivo je v tomto pololetí zaměřeno na poznávání světa kolem nás, v němž žijeme s ostatními lidmi a v souladu s přírodou. Učíme se o naší planetě Zemi, podnebí a počasí, kontinentech, státech a naší vlasti České republice. Hodně pracujeme s různými mapami a plány v papírové i online podobě.


ENGLISH CLUB WITH STEPHEN

Individual English lessons are founded upon fun interactive activities and study, based on each child's particular needs and ability. Helping provide a better understanding, developing confidence with friendly interaction, from a native English speaker. This sound foundation is an excellent start for your child's English learning journey.

Cambridge English qualification preparation is also catered for. All Cambridge test formats are covered and provided, so that your child is prepared to attain a Cambridge English qualification of A1 A2 and onwards, with assured certainty.


BROUČCI

Zelená učebna 

s paní učitelkou Reginou

Regí rozvíjí v dětech hravost, tvořivost a fantazii, protože můžeme dosáhnout jen toho, co si dokážeme představit.

V hodinách angličtiny se snažíme hravou formou naučit děti základní slovní zásobu (kterou postupně a neustále rozšiřujeme) a přiblížit anglickou gramatiku. Pomocí různých her a aktivit procvičujeme a upevňujeme učivo jednotlivých ročníků. Současně se snažíme naše (vaše) děti připravit na Cambridge zkoušky, které odpovídají nejen jejich věku, ale i schopnostem.

Broučci - předškoláčci

Věříme, že každé dítě má jedinečné talenty a potenciál, proto je pro nás důležitý individuální přístup. Připravujeme děti na školní povinnosti zábavnou a přístupnou formou v bezpečném a přátelském prostředí. Zaměřujeme se na rozvíjení jazykových schopností, matematického a logického myšlení, zrakového a sluchového rozlišování, posilování pozornosti, rozvoj sociálních dovedností, kritického myšlení, fyzické koordinace, hrubé a jemné motoriky. Snažíme se rozvíjet děti po všech stránkách s ohledem na jejich schopnosti. Podporujeme také fantazii a tvořivost, aby se děti mohly svobodně rozvíjet a prožívat radost z učení.

Odpolední aktivity na Paloučku 

s Vendulou

Mottem naší Vendy je: "Ten umí to a ten zas tohle a všichni dohromady uděláme moc."